Donnerstag, 15. Dezember 2011

Wortkargi Siegener

Des, was es fir mich in Siegen (üsser'm Wetter nadierlich) b'sunders schwer g'macht het, des was des Naturell vunn de Einheimische. Ich bin immer versüacht, "Eingeboreni" z'sage, will des Siegerländer Volk echt ganz fremd fir mich war, noch isch unn sicher immer bliibe wird!
Nit nur, dass sie gegenüber Fremde immer recht verschlosse sinn (wehe, Dü willsch in'ere Kneipe zu ebber an de Disch hocke!!), oder dass sie mit ihre viele freichrischtliche Kirche oft so ä spaßfeindlicher Iidruck mache. Ganz b'sunders exotisch isch d'Sprooch. "Woll" isch bii fascht allem ä bassend's End fir ä Satz, unn ä kehliger's "R" hesch noch nie g'hert: "RRRRRRRRudi, komm rrrrrrrrrrraus, die RRRRRRRegeenrrrrrrrrrrrinne rrrrrrrrrinnt!" Leider nit so scheen rollend wie bii de Carolin Reiber, meh so, als däd ma d'Wörter neben'ere Kardoffel nüssdrucke, die sich im Mund verklemmt het.

Uff de andere Sitt het ma vun dere seltsame Sprooch so oft au widder nix mit bekumme, will d'Siegerländer allg'meyn ziemlich müülfüül sinn.
's isch mir soger mol bassiert, dass ich ä Siegener nooch de Richtung g'frogt hab, will ich nit g'wisst hab, ob ich rechts oder links rum müäß. Do het mit der Kerli nur ang'schaut, het kei Wort g'sayt unn het mit'm Düüme eifach in ei Richtung dittet! Des war alles.

Effektivi Kommunikation, grinst
De Bischemer

Keine Kommentare: